Kategorier
Våra interaktiva tjänster

Swisha lite snällhet, sprid glädje i jul

Därför har Orkla Confectionery & Snacks och Göteborgs kex tillsammans med barnrättsorganisationen Maskrosbarn skapat den populära kampanjen ”Swisha en påse snällhet”.

Julen och andra högtider kan vara extra tunga för barn som lever med svåra hemförhållanden. Det vill Orkla Confectionery & Snacks uppmärksamma och har därför sedan flera år tillbaka ett tätt samarbete med barnrättsorganisationen Maskrosbarn, som stödjer barn till föräldrar med missbruk, psykisk sjukdom eller som utsätter dem för våld.

Kampanj som gör gott

Lagom till julen drar Orkla Confectionery & Snacks och Göteborgs kex i gång kampanjen ”Swisha en påse snällhet” runtom i landets dagligvarubutiker. Kampanjen går ut på att kunder kan scanna en QR-kod i butik, eller via Göteborgs kex sajt, och på så sätt swisha en påse pepparkakskulor till en eller flera vänner tillsammans med en glad julhälsning. Summan som swishas går till Maskrosbarn.

– För oss på Orkla Confectionery & Snacks är det viktigt att bidra med glädje och stöd till det fina arbete som Maskrosbarn gör och detta är ett av flera samarbeten vi har. Vi har stöttat dem sedan 2014 och är en av deras huvudpartners, säger Stine Strømberg, Brand Manager på Göteborgs kex som ägs av Orkla Confectionery & Snacks.

Läs hela artikeln här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *