Kategorier
Våra interaktiva tjänster

Så har Ica ökat kundernas engagemang med Engage

”Det har gått väldigt bra och våra leverantörer uppskattar att kunna synas tillsammans med vårt varumärke i ytterligare en kanal”, säger Erik Blomström, affärsutvecklare på Ica.

Ökat engagemang, mer interaktion med varumärket och ett spännande, nytt sätt att möta kunderna i en ny kanal. Så beskriver Erik Blomström, affärsutvecklare på Ica, några av fördelarna som deras leverantörskunder upplever sedan Ica började erbjuda nya digitala tjänster, som bygger på ClearOns teknologi och tjänsten Engage.

– Våra leverantörer vill gärna testa nya sätt att driva försäljning och kommunikation med sina kunder. Tack vare att vi nu kan erbjuda dem den här digitala lösningen med snygga och effektiva annonser i sociala medier, där det dessutom finns en tydlig call to action, har de fått ytterligare ett verktyg i lådan att nå ut med sina varumärken, säger Erik Blomström.

Kampanj med extra touch

Att samarbeta med kundleverantörer, både i annonser och som redaktionella samarbeten på sociala medier, är inte nytt för Ica men tack vare ClearOns teknologi kan de nu erbjuda något extra, påpekar Erik Blomström.

– Vi såg det som var unikt i ClearOns erbjudande – att kunna koppla på en säljdrivande aktivitet och en tydlig call to action till vår kommunikation. Kunden ser inte bara en annons, de kan dessutom ladda ner en mobil rabattkupong och lösa in den i sin butik. Det blir en extra touch och ett sätt att öka engagemanget hos kunderna.

Läs hela artikeln här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *