Kategorier
Våra interaktiva tjänster

Lockar tusentals tävlande

Så löd uppmaningen från Sensodyne i vårens butikskampanj. Gensvaret blev stort – närmare 9000 unika deltagare tog chansen och snurrade på lyckohjulet.

En kul spin-the-wheel-tävling engagerade tusentals shoppers i butiker över hela landet när tandkrämsmärket Sensodyne i samarbete med tandläkarkliniken Smile Tandvård körde sin kampanj i våras.

– Vi ville öka engagemanget och väcka intresse för en kategori som ofta hamnar i skymundan, trots att munhälsa är en viktig del av vårt välbefinnande. Många konsumenter köper tandkräm utifrån kampanjer eller vana, utan att ägna köpet särskilt mycket eftertanke. Vårt mål är att aktivera våra kunder och öka medvetenheten kring vikten av god munhälsa, säger Isabel Cortez, Customer Marketing Manager på Haleon.

Stort gensvar

I kampanjen som gick i butiker över hela landet tävlade shoppers om fina priser varje vecka, där ett gratis tandvårdsbesök hos en av Smiles tandvårdsklinker låg högst i topp. Andra attraktiva priser var produktcheckar för tandkräm som de tävlande fick direkt i mobilen när de vann på lyckohjulet och kunde lösa in i butikens kassa.

Fortsätt och läs hela artikeln här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *