Kategorier
Kundcase Våra interaktiva tjänster

Kreativt och kul när Celsius skapar virala 360-kampanjer

Därför måste de ständigt vara innovativa och nytänkande. Gamification är ett av flera sätt att möta målgruppen.

Två sekunder – så lång tid har du på dig att fånga någons intresse på Tiktok. Ungefär samma tidsspann gäller även för ett varumärke som vill fånga en konsuments uppmärksamhet i livsmedelsbutiken. För funktionsdrycken Celsius, vars målgrupp är unga kvinnor och män i åldern 18–24 år, är detta en ledstjärna i alla kampanjer.

­– Vår kategori växer tvåsiffrigt och vi måste komma med nyheter hela tiden för att hålla vår målgrupp intresserad. Därför behöver vi tänka likadant i butiken som på sociala medier. För om vi lyckas fånga målgruppens intresse där så vet vi att de spenderar en hel del tid med oss och vårt varumärke. Och då har vi skapat engagemang och lojalitet hos dem, vilket i längden leder till försäljning, säger Jasmine Söderlund, Instore Activation Manager på Celsius.

Framgångsrika 360-lösningar

Att jobba med 360-lösningar har varit ett framgångskoncept för Celsius. Under våren har de kört ett antal innovativa kampanjer, tillsammans med bland andra humorgruppen RMM. De populära Youtube-stjärnorna spelade in en Tiktok-video där de testade Celsius butiksexponering: en tävling där man via en QR-kod på POS-materialet kom till ett digitalt lyckohjul. Genom att spinna hjulet var man med och tävlade om ett par slalomskidor och andra fina priser.

Läs hela artikeln här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *