”Det är supersmidigt och vi skulle aldrig vilja gå tillbaka till det gamla sättet”, säger Annika Sund, marknadschef på det anrika brödföretaget.
Leksands knäckebröd är ett familjeföretag med stolt historia. Runda, fyrkantiga och rutiga, brungräddade och saltade – i hjärtat av Dalarna har det populära knäckebrödet bakats i många olika former ända sedan 1817. Kunderna älskar det genuina hantverksbrödet som bakas av svensk fullkornsråg efter gamla familjerecept.
Nära kontakt med kunderna är viktigt för Leksands knäckebröd. De uppmuntrar alla att höra av sig med synpunkter, tips och idéer, och självklart säga till om något har gått fel med en produkt. Tidigare sköttes alla kundkontakter med brev som besvarades för hand och värdecheckar som skrevs ut på papper och postades på brevlådan när en kund skulle få kompensation för en felaktig produkt.
– Det var ett enormt handarbete som tog en massa tid, trots att vi egentligen får in väldigt få reklamationer varje år. Men all handpåläggning gjorde ändå att det blev tidskrävande, säger Annika Sund, som är sjätte generationen på Leksands knäckebröd.