Nu är det enklare och mer fördelaktigt för kunderna att samla poäng. Samtidigt får Felix ännu bättre konsumentinsikter. Mer digitalt och mer användarvänligt har varit ledorden i arbetet.
Det ska vara enkelt och fördelaktigt att vara medlem i ett lojalitetsprogram. Så resonerade Amanda Falkner, Digital Portfolio Manager på Orkla Foods som äger varumärket Felix. Tillsammans med sina kollegor har hon moderniserat och uppgraderat varumärkets kundklubb, som numera går under namnet Klubb Felix.
– Vi har en stor, lojal kundbas som älskar våra produkter och gärna är medlemmar i vår kundklubb, men det fanns potential att göra den ännu bättre. Den behövde bli mer digital och mer användarvänlig. En bättre kundklubb gynnar både kunderna och oss som företag.
För det är ju faktiskt så att en kundklubb inte bara är till för kunderna – lika intressant är den förstås för själva varumärket.
– Tack vare kundklubben får vi en massa viktiga insikter om våra kunder, som är svåra att få annars eftersom vi så sällan möter slutkonsumenten ute i butik. Insikter som kan göra oss bättre och mer relevanta i vårt erbjudande mot konsument. Kundklubben ger oss också möjlighet att påverka kundupplevelsen hela vägen till köptillfället och även efter köpet.