Kategorier
Kundcase

Saltå Kvarn lyfte kundvården till högre höjder med digital kompensation

Saltå Kvarn har sparat både tid och pengar på att gå över till den digitala reklamationstjänsten Customer Care. Dessutom är kunderna ännu nöjdare.

De var först i Sverige med sina ekologiska produkter när de startade 1964. I dag har Saltå Kvarns färgglada förpackningar en självklar plats i skafferiet hos många hushåll. I det breda sortimentet ryms allt från flingor, gryn och ris till juicer, olivolja och torkad frukt och deras hälsosamma matvaror och drycker älskas av många.

Med ett så brett utbud av populära produkter och en stor kundbas händer det förstås ibland att kunder vill reklamera en vara. Fram till förra året skötte Saltå Kvarn all reklamation helt analogt.

– Vi skickade ut kompensationscheckar i papper med posten till kunder som hade reklamerat en produkt. Checkarna hade ett fast värde på 50 kronor, säger Jonna Niiranen, ekonomiassistent med ansvar för konsumentkontakt på Saltå Kvarn.

Läs hela artikeln här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *