Kategorier
Kundcase Våra interaktiva tjänster

Schysst käk väljer Send a gift

Nu har kebabkungen Schysst käk lagt till ännu en uppskattad aktivitet i sin marknadsföring: såsogrammet.

Du kan swisha en glass, en chokladask eller en tidning, så varför inte även en kebabsås? Så resonerade livsmedelsföretaget Schysst käk, experterna på hemmakebab med tillbehör, och skapade ett ”såsogram” tillsammans med ClearOn och tjänsten Send a gift.

– Det är lite så vi är, vi tar inte oss själva på så himla stort allvar och gillar att göra saker lite annorlunda och kul, säger Jonas Maandi Wallin, strateg på Schysst käk som är ett av Sveriges mest snabbväxande livsmedelsföretag.

Swisha en sås

När företagets sommarkampanj skulle fokusera på sås ville Schysst käk ha flera olika aktiviteter och såsogrammet dök upp som en kul och lite knasig idé.

– Vi tyckte det var en rolig lösning och något som skulle kunna fungera lite som en snackis. Den digitala kommunikationen passar dessutom bra för vår målgrupp, som är unga vuxna och barnfamiljer, säger Jonas Maandi Wallin.

Läs hela artikeln här!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *